Byg

De gule køretøjer kan være nøglen til en mere bæredygtig byggebranche

Vi ser dem overalt: Hjullæssere, bæltekøretøjer, tromler, dumpere, læssemaskiner, sneplove, byggekraner, gravemaskiner, kompressorer og generatorer: De Gule Køretøjer. Og langt de fleste kører på diesel og udleder drivhusgasser og partikler, der skader både klimaet og lokalmiljøet. I de senere år har politikere, og også medierne, promoveret elektricitet som den vigtigste erstatning for fossile brændstoffer. Og det er let at se hvorfor: El, der er produceret på vand- og vindkraft udleder ikke drivhusgasser, når forskellige køretøjer anvender den. Men de fleste køretøjer er meget langt fra at være en fossilfri løsning, og der er stadig enorme begrænsninger med hensyn til ydeevne, rækkevidde og omkostninger.

Begræns afhængigheden af fossile brændstoffer

Parallelt med øget effektivitet og lavere forbrug (gennem ECO-kørsel og den teknologiske udvikling) er det vigtigt at begrænse transportens afhængighed af fossile brændstoffer. I næsten 200 år har vi været afhængige af fossile kilder til at drive vejtransport og entreprenørmaskiner. Vi skal have udfaset det fossile brændstof, og i stedet bruge de løsninger, der allerede findes.

HVO100 gør det nemmere at nå bæredygtighedsmål omkostningseffektivt

Der stilles stadig større krav om bæredygtigt byggeri i byggebranchen. Reduktion af udledninger fra transportkøretøjer og entreprenørmaskiner er et stort skridt på vejen mod at opfylde kundernes miljøkrav og bæredygtighedsmål. Neste MY Renewable Diesel HVO 100 kan tankes direkte i alle dieselmotorer. Det betyder, at der ikke er behov for at investere i nye køretøjer eller modificere eksisterende køretøjers motorer. Gule køretøjer, der kører på vedvarende diesel (HVO 100), kan på den måde være nøglen til en mere bæredygtig byggebranche, allerede i dag. Neste MY Renewable Diesel HVO100 er fremstillet af vegetabilske olier og restprodukter, som fx slagte- og fiskeaffald. Den kemiske sammensætning er så godt som identisk med almindelig, fossil diesel, men udleder op til 90 % mindre drivhusgas. HVO har kun været tilgængelig til kommercielt brug siden 2016, men som et relativt nyt produkt har det tiltrukket både interesse og mange spørgsmål fra byggefirmaer, entreprenører og andre, der anvender dieselkøretøjer, netop fordi det er så nemt at skifte til HVO.

Vil du vide mere? Download vores guide.

KLIK HER FOR AT DOWNLOADE DIN GUIDE

construction

Klimatvänligare närtransporter gör ditt företag valbart i upphandlingarna

Kunderna kräver allt oftare transportösningar som är bättre för miljön än fossila transporter. Det kan ni dra nytta av, genom att snabbt ställa om. Då står ni ut från mängden eftersom 80% av transportsektorn fortfarande drivs av fossila bränslen. Vår förnybara diesel är producerad av 100% förnybara råvaror, och ger 70-90% CO2e-utsläpp jämfört med vanlig diesel. Neste MY Förnybar Diesel passar i alla dieselmotorer vilket gör att ni slipper investera i inköp av nya fordon. Ditt val påverkar klimatförändringarna positivt och minskar även de lokala utsläppen, av t.ex. skadliga partiklar i stadsmiljön. Beställ vår guide som beskriver allt du behöver veta för att ställa om och ta ett stort steg mot era hållbarhetsmål och ökad konkurrenskraft. Där står bland annat:

  • Varför hållbara transporter blir ett måste
  • Fördelarna med förnybar diesel
  • Hur ni går tillväga rent konkret, vi listar tipsen!

 

Din guide til at tanke HVO100

Her får du listen med tips til dit skifte! Når du tanker, reducerer du ikke kun din kuldioxidudledning, du skiller dig også ud fra konkurrenterne. Da 80 procent af transport- og byggesektorens køretøjer stadig er drevet af fossile brændstoffer, bliver du et mere attraktivt valg i indkøbsprocesser, når du skifter til HVO100.
 
Download vores guide, der beskriver alt, hvad du behøver at vide for at skifte. Her kan du blandt andet læse om:
 
· Hvorfor bæredygtighed er et must
· Fordelene ved vedvarende diesel
· Hvad du helt konkret skal gøre, for at skifte

DK_DA_Industry_Construction

Left column
Right column

Vil du vide mere?

Kontakt oss

*Metoden til beregning af livscyklus-udledninger og reduktioner i udledninger følger EU's direktiv om vedvarende energi II (2018/2001/EU)
** CO2-udledninger fra brugen af ​​vedvarende diesel er nul, da mængden af ​​biobaseret kuldioxid, der udledes under forbrænding, er lig med den mængde, der tidligere blev absorberet af det vedvarende råmateriale